Powered by Invision Power Board

Google

Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Nile, Sinister, No Return, Myrkskog en Scarve, REVIEW!!!!!!!!!!!!!
Dutch Morbid Angel
  Posted: Oct 13 2002, 11:19 PM
Quote Post

satanlike poster
Group Icon

Group: Full members
Member No.: 10

inderdaad dikke pech.
Ik had er echt graag heen gewild maar de auto moest het zo nodig begeven. :(

--------------------
I am not a fascist,
I'm much smarter than that.
I am not a pacifist and wait like a fool.
I am not that stupid, I don't fall for you.
PMUsers WebsiteMSN
Malkavian
Posted: Oct 13 2002, 09:54 PM
Quote Post

satanlike poster
Group Icon

Member No.: 87

Owhkee vandaag was het 13 oktober, de grote dag om mijn grootheden Nile weer eens live te mogen aanschouwen. De middag begon goed doordat ik me eigen goed kon voorbereiden op het geweld en omdat het relext dichtbij was. ( in de Willem 2 in Den Bosch)

De aftrap werd gedaan door Scarve, een Franse band die inviel voor het geplande Ektomorf, dat om onduidelijke reden niet kon spelen. Veel maakte het niet uit denk ik. Scarve speelde gewoon een goede pot death metal met heel weinig verrassingen, een goede opener

Na Scarve was het Noorse Myrkskog aan de beurt. Deze band kende ik vaagjes van enkele cd's die ik gedownt had en daarop klonk het allemaal wat matigjes. Maar live speelden ze juist HEEL erg goed, helaas van het eerste nummer dat een beetje in het niet viel omdat de drums VEELS te hard stonden en er dus geen vocals en gitaar geluiden te horen waren. Het enige wat dreunde waren de snelle double bass salvo's. Maar dit werd goed verholpen zodat het 2e nummer wel goed ging ( net als de rest van het optreden), voor de mensen die geinteresseerd zijn, de nummers die ze speelden waren o.a. Deathmachine ( van het gelijknamige debuutalbum), Blood Ejaculation ( van Superior Massacre), Indisposable Deaths en Domain Of The Superior.

Nadat de oren flink afgebeukt waren door Myrkskog werd het tijd voor het franse No Return ( Niet te verwarren met de Braziliaanse numetal band Retturn) Deze Fransen hadden een frontman die qua stem leek op Max van Soulfly met de grunts van Napalm Death. Het geluid zelf klonk een beetje nieuwe stijl Trash achtig in de trend van Dew-Scented. Leuk was de onverwachte slipknot cover The Heretic Anthem die 3 keer zo snel werd gespeeld. Ik kende deze band alleen van naam en nummers schieten me zo niet te binnen behalve Lose van het nieuwe album. Het was een lekker strak bandje dat echt HEEL goed speelde.

Eindelijk.... Na HEEL lang gewacht te hebben op een 2e concert van het Hollandse Sinister ( laatste keer op X-mass metalfest vorig jaar) kwamen ze dan toch eindelijk op, Rachel was weer van de partij ( Nog steeds ongelovelijk hoe een klein mooi schriel meidje, van toch alweer over de 30, ZO'N enorme grunt kan produceren waar Chris Barnes van Six Feet van op zou kijken) Ze openden KEIhard met een veels te snel gespeelde versie van Bleeding Towards The Wendigo... HEERLIJK nummer... hierna werd een oudje gespeeld die ik helaas niet kende, maar die wel enorm vet insloeg. Daarna was het tijd voor het titelnummer van het nieuwe album Creative Killings, dat wederom heerlijk insloeg. Hierna werden nog Altering The Beast, Judicious Murder en Storm In My Mind gepeeld van het nieuwe album. Ook werd er nog een oudje gespeeld in de vorm van Cross The Styx, wat natuurlijk een beetje een aftrapje gaf voor Nile ( aangezien dat nummer over de Egyptische Mythologie gaat en Nile HELEMAAL over de egyptische mythologie gaat  :haloween: ) Ja, Sinister was wederom VEELS te snel afgelopen voor mijn gevoel net als in de 013 vorig jaar  :hb:  Ik kan alleen maar zeggen dat deze onder Rachel alleen maar progressie gemaakt heeft en dat ik graag een nieuwe cd van ze wil hebben

Ja, de gordijnen gingen na sinister dicht, en bleven een HELE lange tijd dicht, mijn benen begonnen onderhand pijn te doen van het staan, maar uiteindelijk gingen de lichten achter het gordijn uit, wat dus betekende dat het niet lang meer zou duren, en nee hoor, Nile kwam op en na het begroeten van de fans werd er meteen KEIHARD The Blessed Death van het nieuwe  MEESTERWERK!!!! In Their Darkened Shrines eruit geblaast. damn wat een gigantische pit ontstond er, en het lukte amper om erin te komen( eruit was zo gedaan ) dit nummer werd lekker overgenomen door een oudje van het Nephren-Ka Album genaamd Serpent Headed Mask. Hierna kwam er even een adem pauze waarna meteen verder werd gegaan met Destruction Of The Temple (of the evil enemy's of Ra) van het nieuwe album. Wederom een kleine adem pauze waarna er KEIHARD Sacrophagus achteraangebeukt werd. Godverdomme wat een enorme technische vernuften zitten erin zeg die gozer zal echt wel lamme handjes hebben gekregen. Hierna werd er een echte klassieker gespeeld in de vorm van Ramses Bringer Of War... Waarmee wederom (zo het niet harder kon) een gigantische pit ontstond, waar ik dus in betrokken werd. Hierna werd Chapter For Transforming Into A Snake van het Black Seeds Of Vengeance album gespeeld. Heerlijk hard BEUKEN!. Ook Defiling The Gates Of Ishtar werd gespeeld en daarna was het tijd voor The Howling Of The Jinn van het Nephren-Ka album. Of Stones of Sorrow werd daarna gespeeld en dat was wederom een lust ( of peiniging) voor het oor. Hierna werd het laatste nummer afgekondigt en Nile verdween van het podium..................... Maar niet voor lang, want ze kwamen terug.... EN HOE!! ze speelden eventjes KEIhard Black Seeds Of Vengeance.. En sloten toen af met supersnelle Execration Text. Hierna was het echt afgelopen en was het dringen geblazen voor de jassen

Al met al een ENORME vette avond en voor de mensen die het gemist hebben..... DIKKE PECH!

--------------------
Kut
PM
Eternal Darkness
Posted: Oct 14 2002, 04:06 PM
Quote Post

Satan's relative
Group Icon

Member No.: 11

damn, ik wist niet eens dat het was  :(
naja, volgende keer beter