Powered by Invision Power Board

Google

Reply to this topicStart new topicStart Poll

> turkije in de E.U
alphensch heidensch militant
Posted: Dec 16 2004, 05:10 AM
Quote Post

godlike poster
Group Icon

Group: Full members
Member No.: 123

commite nee tegen turkije

Weer hevige discusie's heb ik hier over gehad.
-Is turkije wel een europees land vind je?
-Moeten we de islamitisering en imigratie van turken vrezen?
-is dit niet weer een speletje van de politiek om ons te laten denk dat het een
goed plan is om hun in de E.U. te laten, alleen maar omdat hun er de vruchten van willen plukken?
-kunnen we het beleid en rechtsiesteem wel aanvaren, zo ook de genocide's op omringende landen, met anti-europese bedoelingen.

Ik zelf zeg dat we dit niet moeten accepteren, de politiek wilt ons in een schijn van hun positive globalisatie houden, en ons laten denken dat dit een muilpaal is tegen terrrisme, en om te bewijzen dat europa gen gristelijk begrip is en voor iedereen. Weer word ons europa slachtoffer van de leugen en manipulatie van de e.U. staten des propaganda. Moeten we nu allemaal een cursus moslim knuffellen gaan nemen over 2 jaar of gaat het nog ergens heen met ons???

--------------------
PMEmail PosterUsers Website
Alcaine
Posted: Dec 16 2004, 08:48 PM
Quote Post

Satan's friend
Group Icon

Group: Board moderators
Member No.: 21

Een derde van de turken zegt dat ze wel in Europa willen wonen.
Dat zijn er zoon 21 miljoen, niks tegen turken maar ik wil geen flat in mijn achterttuin.

--------------------
Everything comes with a price and is sold with lies
Everthing has different sides and comes with hooks and eyes
PMUsers WebsiteMSN
beast_89
Posted: Dec 16 2004, 09:21 PM
Quote Post

satanlike poster
Group Icon

Member No.: 131

Niet racistisch bedoeld, maar van mij hoeven ze hier niet te komen. Turkije hoort niet eens echt bij Europa laat staan de EU. En het enige wat de Turken erin zien is veel rijkdommen die hun kant op komen, ja de rijkdommen van de Europese belastingbetaler. En wat moeten wij ermee? Evenveel als toen Polen bij de EU kwam, nog meer gastarbeiders die hier de werkloosheid weer wat komen opkrikken. En dan komt er weer een nieuwe "eerste generatie" die dan weer geen woord Nederlands leert. En dan is het onvermijdelijk dat er ook weer meer moslim extremisten komen. En dan kunnen we straks niet meer onze mening zeggen zonder dat we bedreigd worden en onder moeten duiken. Eerst volledige integratie, dan hebben ze kans. Desnoods moet die integratie op de Zweedse manier gebeuren: eerst een paar jaar in een kamp waar ze de taal goed leren en een beroep leren, dan de samenleving in. Dat scheelt veel. Hier in Nederland gebeurt het te makkelijk.
Maar aangezien het Europese volk, waarvan de meeste mensen het denk ik met mij eens zijn, hier niets over te zeggen heeft, zal Turkije toch wel de volgende EU lidstaat worden. Triest, diep triest.
Hè, hè, dat lucht op.

--------------------
user posted image
DEMON OF THE FALL
In the eyes of madness no soul survives

More Art Of The Beast
PMEmail PosterUsers WebsiteMSN
SoaD-KoRn21
Posted: Dec 16 2004, 10:10 PM
Quote Post

satanlike poster
Group Icon

Member No.: 139

Mij maakt het niet zoveel uit. Sommige turken (en eigenlijk vooral de polen) doen nu (nog steeds) de beroepen die wij niet willen doen. Oke, er zijn ook veel turken die niet deugen, maar dat heb je met Nederlanders ook. Ik heb iig geen problemen met turken hier.
En volgens mij kunnen wij dan heus wel nog onze mening geven zonder te moeten onderduiken enzo, dat vind ik een beetje overdreven.

--------------------
Judge me not, I am only human after all
Alcaine
Posted: Dec 17 2004, 12:49 AM
Quote Post

Satan's friend
Group Icon

Ik vind Beast sterke woorden spreken.

--------------------
PMUsers WebsiteMSN
Seraphis
Posted: Dec 17 2004, 01:38 AM
Quote Post

Satan's Child
Group Icon

Member No.: 30

QUOTE (alphensch heidensch militant @ Dec 16 2004, 03:10 AM)
Ik zelf zeg dat we dit niet moeten accepteren, de politiek wilt ons in een schijn van hun positive globalisatie houden, en ons laten denken dat dit een muilpaal is tegen terrrisme, en om te bewijzen dat europa gen gristelijk begrip is en voor iedereen.
Je kunt de politiek van veel dingen beschuldigen, maar dit is absolute onzin. De toetreding van Turkije heeft niets te maken met welk moraal dan ook. De enige echte reden is hebzucht.

QUOTE (alphensch heidensch militant @ Dec 16 2004, 03:10 AM)
Weer word ons europa slachtoffer van de leugen en manipulatie van de e.U. staten des propaganda. Moeten we nu allemaal een cursus moslim knuffellen gaan nemen over 2 jaar of gaat het nog ergens heen met ons???
Deed de EU maar wat meer aan propaganda, dan hoorden we tenminste nog een geluid vanuit Brussel. Nu horen we helemaal niets en weten de mensen niets. Dat is ook wel te merken.

QUOTE (beast_89 @ Dec 16 2004, 07:21 PM)
Niet racistisch bedoeld, maar van mij hoeven ze hier niet te komen.
Wie heeft het over hier komen? Als Turkije erbij komt, dan zullen er genoeg maatregelen genomen worden om een stroom van immigranten tegen te houden. Ik zie het nog eerder gebeuren dat veel Turken uit West-Europa terug gaan naar Turkije om daar een bestaan op te bouwen, wat dan heel makkelijk wordt.

Turkije hoort niet eens echt bij Europa laat staan de EU.
Vergeet niet dat Turkije een lange Europese geschiedenis heeft en dat het gebied een belangrijke rol heeft gespeeld in de Europese beschaving. Bovendien heeft Turkije wel degelijk een Europees deel, waar een groot deel van de bevolking woont.

En het enige wat de Turken erin zien is veel rijkdommen die hun kant op komen, ja de rijkdommen van de Europese belastingbetaler. En wat moeten wij ermee?
En wij willen Turkije erbij omdat wij zo begaan zijn met het lot van die arme Turken? Onze motieven zijn net zo economisch en op hebzucht belust als die van hun.

Evenveel als toen Polen bij de EU kwam, nog meer gastarbeiders die hier de werkloosheid weer wat komen opkrikken.
De Polen doen hier alleen werk wat wij nobele Nederlanders niet willen doen. Of vervullen Polen waar jij woont soms banen als leraar en brandweerman? Zo ja, dan kom ik graag een keer kijken.

En dan kunnen we straks niet meer onze mening zeggen zonder dat we bedreigd worden en onder moeten duiken.
Oh, dus de Moslims zijn verantwoordelijk voor al die kogelbrieven die zijn verstuurd, doodsbedreigingen die zijn geuit aan bekende Nederlanders en al die gevallen van zinloos geweld in ons land? Ik dacht het ook niet nee... En als Roemenië en Bulgarije lid worden, dan is dat zeker wel goed? Dan staat zo dadelijk de hele Oost-Europese maffia hier op stoep. Maar daar hoor je uiteraard niemand over....

Maar aangezien het Europese volk, waarvan de meeste mensen het denk ik met mij eens zijn, hier niets over te zeggen heeft, zal Turkije toch wel de volgende EU lidstaat worden. Triest, diep triest.
Dan overschat je jezelf en onderschat je de EU. Lidmaatschap van Turkije is verre van zeker. Er hoeft niet veel te gebeuren of het hele gebeuren gaat niet door. Er is een grote kans dat ze het niet eens worden met elkaar, of dat meerdere lidstaten alles tegenhouden.

QUOTE (Alcaine @ Dec 16 2004, 10:49 PM)
Ik vind Beast sterke woorden spreken.
Ik niet...

--------------------
"Life is the success story of one and the failure of a dozen anonymous others" - Me
"True knowledge exists in knowing that you know nothing." - Socrates
"Better to be man of great worth than to have possessions of great worth" - Pausanias of Sparta
PMEmail PosterMSN
MetalfanBlackness
Posted: Dec 17 2004, 01:10 PM
Quote Post

Satan's inspiration
Group Icon

Group: Super Administrators
Member No.: 17

Ik ben het helemaal met je eens Seraphis.
Sorry beast, maar het is maar een mening.

--------------------
What is this hell you have put me through
Do as I say not as I do
pushed onto me what's wrong or right
hidden from this thing that they call live

MfB forum
PMUsers WebsiteICQAOLMSN
SoaD-KoRn21
Posted: Dec 17 2004, 04:38 PM
Quote Post

satanlike poster
Group Icon

Member No.: 139

ik ben het ook zeker met Seraphis eens, dat kon je al wel merken aan mijn vorige post, alleen kwam ik toen niet zo goed uit mijn woorden.. wink.gif

--------------------
Judge me not, I am only human after all
beast_89
Posted: Dec 17 2004, 09:53 PM
Quote Post

satanlike poster
Group Icon

QUOTE (MetalfanBlackness @ Dec 17 2004, 12:10 PM)

No offence. Ik weet wat een mening is en iedereen een andere mening en ik ben me ervan bewust dat ik hierover een extreme mening heb, bij ons thuis iedereen trouwens.

--------------------
user posted image
DEMON OF THE FALL

More Art Of The Beast
Seraphis
Posted: Dec 17 2004, 10:02 PM
Quote Post

Satan's Child
Group Icon

QUOTE (beast_89 @ Dec 17 2004, 07:53 PM)
QUOTE (MetalfanBlackness @ Dec 17 2004, 12:10 PM)

No offence. Ik weet wat een mening is en iedereen een andere mening en ik ben me ervan bewust dat ik hierover een extreme mening heb, bij ons thuis iedereen trouwens.

Geen probleem. Iedereen heeft recht op een mening, al is die nog zo ongenuanceerd en op onwaarheden belust. Kijk maar naar Wilders.

Zelf ben ik enorm kritisch ten opzichte van de Europese Unie en ook fel tegen toetreding van Turkije. Dit echter wel om andere dan de hierboven gegeven redenen.

--------------------
"Life is the success story of one and the failure of a dozen anonymous others" - Me
"Better to be man of great worth than to have possessions of great worth" - Pausanias of Sparta
PMEmail PosterMSN
beast_89
Posted: Dec 18 2004, 12:07 AM
Quote Post

satanlike poster
Group Icon

Wat voor rede dan? Ik ben wel benieuwd

--------------------
user posted image
DEMON OF THE FALL

More Art Of The Beast
Alcaine
Posted: Dec 18 2004, 12:56 PM
Quote Post

Satan's friend
Group Icon

Maatregelen, dat is net als met een kapot geknipt net vissen. Het is totaal niet adequaat.
Dat veel Turken weer terug zullen gaan, ja dat doen ze nu ook al. Dit zullen met name Turkse ouderen zijn. De turken in nederland zijn over het algemeen goed volk, die niet eens al te vaak werkloos zijn, of onbeleefd. Ook ken ik zat turken die erg goed nederlands spreken.

De motiefen van de toetreding kunnen niks anders dan op economische redenen berust zijn, het is dan ook van beginsel een handelsbond. Ik hoor niemand over de stelling van Turkije reppen, aangezien die erg hard is. Ze willen per se volwaardig lid zijn, wat opzich een grote eis is.

Historische gezien heeft Turkije niks met Europa te maken, naast vijandschap, en bezetting. (Spaanse bezetting, Constantinopel, en uiteraard de kruistochten)

Dat Turkije erg ver gevorderd is in het democratische systeem, en dat de mensen op een soortgelijke voet leven als meeste Zuid-Europese burgers vind ik ook wel belangrijk.

Ik ben vind heel het Phaaike plan waardeloos. We zijn in één keer verdubbeld, wat ik rond uit onvoorzichtig vind. Naar mijn idee had men gewoon met Polen moeten beginnen als wijze van experiment.

--------------------
PMUsers WebsiteMSN
Seraphis
Posted: Dec 19 2004, 12:25 AM
Quote Post

Satan's Child
Group Icon

QUOTE (Alcaine @ Dec 18 2004, 10:56 AM)
Historische gezien heeft Turkije niks met Europa te maken, naast vijandschap, en bezetting. (Spaanse bezetting, Constantinopel, en uiteraard de kruistochten)
Turkije is eeuwenlang een Europese grootmacht geweest met een belangrijk aandeel in de Europese politiek. Daarnaast heeft Turkije geografisch gezien zeker wel een belangrijke rol gespeeld in de Europese beschaving. Tot 50 jaar geleden woonden er zelfs nog miljoenen Europeanen (voornamelijk Grieken) in Turkije.

QUOTE (beast_89 @ Dec 17 2004, 10:07 PM)
Wat voor rede dan? Ik ben wel benieuwd
Dat zal ik je haarfijn uitleggen.

Ik vind niet dat Turkije uitgesloten moet worden op basis van religie of dat we ze een speciale behandeling moeten geven. Als de EU uitbreiding wil, dan moeten ze ook consequent zijn en alle kandidaat-lidstaten gelijk beoordelen. De Europese gemeenschap heeft Turkije al lang genoeg aan het lijntje gehouden en voorgelogen, het is tijd voor een definitieve beslissing.

Maar de vraag is niet of Turkije wel of niet moet toetreden. De echte vraag zou moeten zijn: "hoe lang blijven we doorgaan met uitbreiden en waar trekken we de grens?" Dit is een vraag die niet besproken wordt in Europa of zelfs ook maar gesteld mag worden. In principe kan iedereen lid worden van de Europese Unie, van Marokko to Brazilië. Dat dit absurd is lijkt me duidelijk. Maar daar komen we meteen bij de essentie van het probleem aan: de Europese Unie wordt hoofdzakelijk bestuurd door rechtse liberalen en het bedrijfsleven. De gewone burger heeft er niets te zeggen en het is dan ook niet raar dat alle belangrijke beslissingen (invoering Euro, laatste uitbreiding van 10 landen) zonder onze inspraak worden genomen. Ook is dat de reden waarom we steeds corrupte VVD'ers naar Europa sturen voor een prachtpost.

- Turkije weigert nog steeds Cyprus te erkennen.
- Turkije weigert nog steeds de Armeense genocide toe te geven.
- Zodra we Turkije toelaten kunnen we landen als Oekraïne en Wit-Rusland ook niet meer weigeren. Inmiddels klopt Georgië ook al op de deur.
- Turkije wordt hoe dan ook pas na 2014 toegelaten. Tegen die tijd is Turkije echter het land met de meeste inwoners geworden en dus ook met het meeste stemrecht in het Europees parlement.
- De Europese Unie kan nu al amper de stroom criminelen en illegalen aan de buitengrenzen tegenhouden. Als Turkije toetreedt grenst de EU aan landen als Iran en Irak. Dat lijkt me politiek gezien ook niet echt wenselijk.
- Om nauwer samen te werken met Turkije is niet per se lidmaatschap van dat land nodig. Er bestaan nog altijd genoeg andere samenwerkingsverbanden zoals een douane-unie.
- De EU is nu al een enorme onbestuurbare, ondemocratische, bureaucratische moloch. Met toetreding van landen als Turkije zal dat alleen nog maar vele malen erger worden. We hebben het hier wel over de organisatie die een groot deel van onze wetten maakt.
- Het is een nieuwe, gevaarlijke stap in de richting van neo-liberalisme en imperialisme.
- Als zelfs Bolkestein en Qadaffi tegen toetreding van Turkije zijn, zit er IETS goed fout.

--------------------
PMEmail PosterMSN
beast_89
Posted: Dec 19 2004, 09:32 PM
Quote Post

satanlike poster
Group Icon

Dat is een goede rede, ja.

--------------------
user posted image
DEMON OF THE FALL